4 marca 2015

Sałatka z brukselki

Trochę przesadziłam ostatnio z ilością kupionej brukselki, dlatego w ostatnim tygodniu jadłam ją praktycznie w każdej możliwej formie: pieczoną, gotowaną (w wodzie i na parze) oraz smażoną. Aż wstyd się przyznać, że wcześniej nie wpadłam na to, żeby zjeść ją w najprostszej postaci, czyli na surowo:); bo przecież brukselka to nic innego jak mała kapusta, a tą bardzo często jem bez gotowania czy smażenia:). Ta sałatka powstała trochę na zasadzie ''co mam akurat w lodówce i w kuchennych szafkach'' oraz bazując  na tym przepisie. Od tego czasu tak bardzo mi posmakowała, że zrobiłam ją po raz drugi i na pewno nie raz jeszcze ją powtórzę. Oprócz posiekanej brukselki dodałam do niej orzechy włoskie oraz owczy ser manchego, który zastąpić możecie innym twardym serem dojrzewającym. Sałatkę podałam z plasterkami pomarańczy, które dodały jej soczystości i kapitalnie skontrastowały z intensywnym smakiem sera (ja zresztą uwielbiam połączenie serów z owocami:)). Na końcu posypałam ją suszoną żurawiną i polałam sosem z oliwy z oliwek, cytryny, miodu i musztardy. Pycha!!.


Składniki (na 1 porcję):

7 brukselek
3 orzechy włoskie
1/2 pomarańczy
50 g sera manchego
suszona żurawina

2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka musztardy
1 łyżka soku z pomarańczy 
sól

Wykonanie:

Brukselki obrać z zewnętrznych brudnych liści, przekroić na pół i posiekać. Orzechy rozłupać i pokroić na kawałki. Ser rozdrobnić widelcem. Pomarańczę obrać i pokroić w cienkie talarki. Wymieszać składniki sosu. Posiekaną brukselkę wymieszać z serem i orzechami. Posypać żurawiną i polać sosem. Podawać z plasterkami pomarańczy.






Smacznego !!!

17 komentarzy:

  1. Muszę powiedzieć, że do tej pory nie jadłam brukselki na surowo. Przepis bardzo fajny, składniki sałatki są świetne. Na pewno taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do wypróbowania:)

      Usuń
  2. Fajna BOMBA witaminowa, pozwolę sobie na wypróbowanie przepisu, pozdrowienia od fana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać czy smakowała:). Pozdrawiam fana:)

      Usuń
    2. Dziś, w ramach piątku zrobiłam pierwszą porcję sałatki z ulubionym białym twarogiem, w ramach zastępstwa, ale całość wyszła wspaniale. Jutro kolejna porcja, ponieważ zostało jeszcze kilka brukselek. Zastanawiałam się jaki zamiennik mogę dodać zamiast sera Manchego, jakoś nie mogę na niego trafić, czy może być feta lub cheddar, który lubię? Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Z białym twarogiem sałatka była pewnie bardzo łagodna w smaku, sama bym chętnie taką zjadła, ale niestety tutaj takiego twarogu jak w Polsce nie ma:(....myślę, że z cheddarem będzie równie dobra jak z manchego:). Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. fajowe, ja brukselkę na surowo jadłam, ale po prostu całą ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:). Ja jakoś wcześniej na to nie wpadłam:)

      Usuń
  4. Bardzo apetyczna sałatka :) Też bardzo lubię brukselkę i też nigdy nie jadłam jej na surowo w formie sałatki. Moją najdziwniejszą koncepcją była dotąd pizza z brukselką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zuziu:). Ja za to nie jadłam jeszcze pizzy z brukselką:). Koniecznie muszę spróbować:)

      Usuń
  5. Prziepiękne fotografie brukselki ! Kiedyś tak bardzo znienawidzonej przeze mnie. Sama właśnie w Hiszpanii, nauczyłam się ją jeść i z czasem pokochałam ! Pozdrawiam z Madrytu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała sałatka!! Muszę do Ciebie wpadać częściej! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładnie wygląda, nawet nie wiedziałam, że można tak "otworzyć" brukselkę - zawsze gotowałam i jadłam jako kulki. Dzięki za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. nie bardzo lubię smak brukselki, lecz ostatnio skusiłam się na zupę krem - wyszła wspaniała! może twoja sałatka również utwierdzi mnie w tym przekonaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brukselka tak źle kojarzona a tak ładnie wykorzystana;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka bardzo ładnie wygląda, jest pyszna a do tego zdrowa, świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...