14 stycznia 2015

Zupa z dyni i kasztanów

Feliz año 2015, Kochani!

Wiem, wiem, że święta już dawno minęły, ale ja dopiero teraz zaczynam powoli wkręcać się w moje codzienne rytuały. Wszelkie przerwy w rutynie są bardzo pozytywne, wskazane, mile przeze mnie widziane i z utęsknieniem wyczekiwane, ale potrzebuję dobrych kilku dni lub czasami nawet tygodni, żeby potem wrócić do codzienności i wbić się w rytm dnia. 

Przepis na dzisiejszą zupę już od dobrych kilku tygodni czeka na publikację... teraz mamy już zimę, a ta zupa jest iście jesiennym kremem z dyni i kasztanów; jednak myślę, że mimo zmiany pory roku nie będzie problemem znalezienie w warzywniakach lub na bazarkach składników potrzebnych do jej przygotowania. W każdym razie zawsze możecie zachować przepis do przyszłego roku, bo naprawdę warto:).



Składniki (na 2 porcje):

110 g obranych kasztanów
400 g dyni (waga po obraniu)
1 por (biała część)
1 ziemniak
600 ml wywaru warzywnego
sól i świeżo zmielony pieprz
kawałek papryczki chili (opcjonalnie)
pestki dyni
twaróg (u mnie requesón lub mató)
2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Na patelni grzejemy oliwę. Dodajemy pokrojonego pora i smażymy przez 2-3 minuty. Dodajemy dynię, pokrojoną w kostkę oraz ziemniaka. Po 2-3 minutach wlewamy ok 300 ml wywaru. Doprowadzamy do wrzenia i dodajemy obrane kasztany oraz odrobinę papryczki chili (opcjonalnie). Gotujemy na małym ogniu przez około 15-20 minut lub do czasu, aż wszystkie składniki będą miękkie. Wlewamy zupę do naczynia blendera i rozdrabniamy na gładki krem. Dodajemy resztę bulionu, do uzyskania pożądanej gęstości kremu i ponownie zagotowujemy. Doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem. Podajemy z rozdrobnionym w palcach twarogiem i uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni i kawałkami kasztanów.



Smacznego !!!

8 komentarzy:

  1. Szczęśliwego Nowego Roku :) Cieszę się na nowy przepis na Twoim blogu :) Zupa wygląda bardzo apetycznie i z pewnością też tak smakuje. A ja akurat przed Świętami miałam po raz pierwszy okazję spróbować pieczonych kasztanów i bardzo mi zasmakowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie też Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, Zuziu!. Dziękuję za miłe słowa:). Ja też bardzo lubię pieczone kasztany:)

      Usuń
  2. świetne wydanie kremu z dyni, jestem fanką tej zupy, ale z kasztanami jeszcze nie próbowałam, jestem bardzo ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieskromnie przyznam, że jest bardzo smaczna:) koniecznie musisz spróbować:)

      Usuń
  3. bardzo ciekawy przepis, nigdy nie myślałam o kasztanach w kontekście zupy- błąd :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Que buena pinta tiene :) Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku życzę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias:). Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...