20 października 2014

Klopsiki w sosie pomidorowym (Albóndigas en salsa de tomate)

Kiedy przed kilkoma laty postanowiłam założyć bloga, nawet przez moment nie przyszło mi do głowy, że tak bardzo zaangażuję się w gotowanie, fotografię kulinarną i pisanie postów. Od samego początku postanowiłam, że nic na siłę, że będę to robić tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będę miała na to ochotę. Tak się jakoś złożyło, że przez ostatnie 3 miesiące zrobiłam sobie przerwę w blogowaniu, zamiast pisać i fotografować to co w danym dniu ugotowałam, wolałam po prostu gotować dla własnej przyjemności; nie tylko potrawy hiszpańskie, ale przede wszystkim te z ''dawnych'' lat, polskie. Stąd w moim letnim jadłospisie często pojawiał się chłodnik z buraków, kopytka, pierogi, kalafior z masłem i bułką tartą czy rolady wołowe. Na szczęście tak to zwykle bywa, że po burzy wychodzi słońce i od kilku tygodni, z każdym dniem nabieram większej ochoty na wznowienie działalności bloga. Zaczęłam na nowo wyszukiwać i wymyślać hiszpańskie przepisy i oczywiście je testować. Ten dzisiejszy wypróbowałam pod koniec lata, gdy stragany uginały się pod ciężarem soczystych, dojrzałych i niesamowicie czerwonych pomidorów. Klopsiki w sosie pomidorowym to jeden z klasyków hiszpańskiej kuchni. Spotkacie się z nimi zarówno w barach tapas jak i w restauracjach serwujących tradycyjne hiszpańskie potrawy. 



Składniki (na 4 porcje):

klopsiki:
400 g mielonego mięsa (u mnie wieprzowo-wołowe)
2 łyżki bułki tartej
1 jajko
1 ząbek czosnku (przeciśnięty przez praską lub bardzo drobno pokrojony)
mąka do obtoczenia klopsików
olej do smażenia
sól, pieprz

sos pomidorowy:
1 kg dojrzałych pomidorów lub 2 puszki pomidorów
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
szczypta płatków chili (opcjonalnie)
sól, pieprz

Wykonanie:

W misce mieszamy mielone mięso z bułką tartą, jajkiem, i czosnkiem. Doprawiamy solą i pieprzem. Formujemy małe klopsiki, które następnie obtaczamy w mące. Smażymy je na rozgrzanym oleju do czasu, aż równomiernie się zarumienią. 

Na osobnej patelni grzejemy oliwę. Dodajemy drobno posiekaną cebulę i czosnek. Smażymy przez kilka minut, po czym dodajemy pokrojone w kostkę pomidory (można je uprzednio sparzyć i obrać ze skórki). Dusimy przez około 15 minut lub do czasu, aż pomidory się rozpadną. Doprawiamy solą, świeżo zmielonym pieprzem i płatkami chili. Przekładamy sos do naczynia blendera i miksujemy do czasu uzyskania dość gładkiej konsystencji. Na patelnię po sosie wkładamy podpieczone klopsiki i zalewamy je gotowym sosem. Gotujemy na małym ogniu przez około 10-15 minut. Przed podaniem posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem lub natką pietruszki.




Smacznego !!!

6 komentarzy:

  1. Asiu, cieszę się, że powróciłaś do blogowania :) Nie mogłam się doczekać Twoich nowych hiszpańskich przepisów. Klopsiki w sosie pomidorowym to świetne danie, chętnie zasiadłabym do takiego obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bo blog ma sprawiać przyjemność i do niczego nie zmuszać :) a takie smaczne powroty lubimy najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam. A do tego ziemiaki z fasolką! Super! Bardzo mi brakowalo Twoich wpisów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ziemniaki z fasolką i oliwą z oliwek to obowiązkowy dodatek:). Dziękuję za wszystkie miłe komentarze i pozdrawiam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...