30 lipca 2014

Sałatka z brokułami i serem feta

Brokuł nie jest warzywem pojawiającym się w przepisach na tradycyjne hiszpańskie dania, jednak ze względu na swoje walory odżywcze jest on doceniany coraz częściej również w tej części Europy. Brokuły często podaje się tutaj jako dodatek do mięs, owoców morza lub ryb, lub dodaje się je do sałatek. Dzisiejsza sałatka zainspirowana przepisem, który znalazłam na stronie z kuchnią peruańską (www.yanuq.com) to ugotowane al dente (na parze lub w wodzie) różyczki brokuła, do których dodałam ser feta (który zastąpić możecie twarogiem), orzeszki piniowe i rodzynki. Sos, którego użyłam do sałatki, to majonez wymieszany z jogurtem naturalnym; jeśli jednak wolicie mniej kaloryczną wersję, proponuję zastąpić go samym jogurtem lub po prostu skropcie sałatkę dobrej jakości oliwą z oliwek wymieszaną z odrobiną octu winnego.



Składniki (na 2 porcje):

1 mały brokuł ugotowany al dente (na parze lub w wodzie)
2 łyżki rodzynek 
2 łyżki orzeszków piniowych
80 g sera feta lub twarogu 
2 łyżki majonezu
2 łyżki jogurtu naturalnego
sól, pieprz



Wykonanie:

Rodzynki zalewamy gorącą wodą. Po 15 minutach odcedzamy i suszymy papierowym ręcznikiem. Orzeszki piniowe prażymy przez kilka minut na suchej patelni. Majonez mieszamy z jogurtem.

Do miski wkładamy podzielonego na różyczki brokuła. Dodajemy rozdrobniony ser feta, rodzynki i orzeszki piniowe. Następnie dodajemy sos i dokładnie mieszamy. Doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem i odrobiną soli.









Smacznego !!!

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to też moje smaki:)

      Usuń
  2. A ja myślałam, że to suszone pomidory a nie rodzynki;-) Bardzo lubię sałatki z brokułem:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa inspiracja na sałatkę z brokułami, ja często robię z jogurtem i czosnkiem. Zapraszam do mnie równiez czasami opisuję hiszpańskie smaki http://mojemenu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...