21 lipca 2014

Cukinie nadziewane kurkami i szynką serrano

Lubię czasami przejść się po targu la Boquería i poszukać warzyw czy owoców, których w innych miejscach po prostu nie znajdę, a za którymi - zwłaszcza latem - bardzo tęsknię. Nie da się ukryć, że to właśnie tam można kupić, przeróżne najdziwniejsze jadalne rzeczy. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że wielu Hiszpanów nie wie co to rabarbar czy agrest, nie ma pojęcia o istnieniu czerwonej porzeczki i nie odróżnia czarnej porzeczki od jagód. Kupno tych właśnie owoców jest tutaj praktycznie niemożliwe, ale czasami na Boquería, pojawiają się takie ''dziwne rzeczy'' - w zeszłym roku znalazłam tam rabarbar; przeraziła mnie niestety cena: 10 euro za 1kg!. Podczas ostatniej wycieczki nie trafiłam niestety na porzeczki czy jagody, ale za to znalazłam okrągłe cukinie, które nie są tutaj czymś powszechnym. Jak tylko je zobaczyłam pomyślałam o farszu z kurkami i szynką serrano; więc z zakupionymi cukiniami udałam się bez chwili namysłu na stoisko z grzybami. Do domu wróciłam bez porzeczek i jagód, ale za to z pomysłem na pyszny obiad:).


Składniki (na 3 sztuki):

3 okrągłe cukinie
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
200 g kurek
1 spory plaster szynki serrano
70 g sera cheddar
kilka listków świeżej lub suszonej szałwii
2 łyżki oliwy z oliwek lub kawałek masła
sól, świeżo zmielony pieprz


Wykonanie:

Cukinie dokładnie myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem, nożem ścinamy ich górną część i przy pomocy łyżeczki wydrążamy z nich miąższ.


Kurki płuczemy, suszymy i kroimy. Na patelni grzejemy oliwę lub masło. Dodajemy posiekaną cebulę i czosnek. Po 3 minutach dodajemy kurki i smażymy do czasu odparowania wody. Dodajemy   pokroją w cienkie paski szynkę serrano. Po 2 minutach dodajemy pokrojony w kostkę miąższ z cukinii. Smażymy jeszcze przez 1-2 minuty, po czym dodajemy posiekane liście szałwii oraz doprawiamy solą i pieprzem. Zdejmujemy z ognia i dodajemy starty na tarce ser cheddar (można zostawić trochę sera do posypania wierzchu cukinii). Dokładnie mieszamy.


Wydrążone cukinie, bez nadzienia, wkładamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 200ºC. Podpieczone nadziewamy farszem, posypujemy serem i wkładamy z powrotem do piekarnika, tym razem na około 20 minut.





Smacznego !!!

8 komentarzy:

  1. Asiu, śliczne te Twoje cukinie:) Wyglądają bardzo apetycznie:) A czy Hiszpanie tradycyjnie jadają kurki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zuziu:). W Hiszpanii kurki i inne grzyby dodaje się często do dań z ryżem, do mięs, często łączy się je z owocami morza...widziałam też przepis na kurki w czekoladzie:)

      Usuń
  2. wszystko mam...nic tylko do wziąć się za zrobienie tej potrawki :) wygląda bardzooo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:). Daj znać czy smakowało:)

      Usuń
  3. Witaj Asiu. Trafiłam na Twojego bloga wposzukiwaniu smaków Hiszpani po powrocie z Barcelony. Jest niesamowity. Będę częstym gościem;-) Jako pierwsze pójdą pączki z dorsza, bo moja rodzinka się nimi tam zażerała;-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzeno, cieszę się, że blog Ci się podoba:). Ja też bardzo lubię pączki z dorsza...nie dość, że są smaczne to jeszcze szybko się je robi:). Mam nadzieję, że te z mojego przepisu będą smakować twojej rodzince:). Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Okragle cukinie zwane zapallitos sa bardzo popularne w Argentynie. Porzeczki i agrest to rarytas tutaj, na szczescie mozna kupic krzaki de zasadzenia- przyjmuja sie nawet na balkonie. Zazdroszcze Ci tych grzybow- w Katalonii zbieranie grzybow jest niemal tak popularne jak w Polsce, w pozostalych czesciach Hiszpanii dopiero sie rozkreca. No i jagody... No coz, za goraco i za sucho.
    Swietny przepis. Jak znajde kurki, to zrobie. W normalnej cukinii, niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba będę musiała pomyśleć o zasadzeniu krzaków porzeczek i agrestu na balkonie....Zgadza się Katalonia to hiszpańskie ''zagłębie'' grzybiarskie. Całe rodziny wczesną jesienią wybierają się do pobliskich lasów na grzyby, ja niestety mam trochę oporów....chyba wolę kupić je na targu:). W normalnej cukinii będzie smakować dokładnie tak samo...., u Ciebie trudno jest znaleźć kurki?, Gdzie mieszkasz?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...