3 czerwca 2014

Tarta z figami i kozim serem

Czy można tak bardzo lubić połączenie pewnych składników, że ma się na nie ochotę przynajmniej raz w tygodniu?. Odpowiedź brzmi: tak:). Od kiedy pierwszy raz zrobiłam sałatkę z figami, rukolą i kozim serem, a było to dokładnie we września 2012 roku, za każdym razem gdy pytam R co chciałby zjeść w weekend, w odpowiedzi słyszę: ''ensalada de higos''. Przez prawie pół roku odpowiadałam, że przecież nie ma teraz fig, a bez nich zrobienie tej sałatki jest przecież niemożliwe:). Gdy w zeszłym tygodniu zauważyłam w warzywniaku brevas (figi, które nie zdążyły dojrzeć jesienią i pozostają w stanie utajonym przez zimę, aby dojrzeć wiosną przyszłego roku) wiedziałam, że w przyszły weekend nie uda mi się uciec przed zrobieniem tak pożądanej przez ostatnie miesiące sałatki. Tym razem dla odmiany podałam sałatkę na cieście francuskim, dodając jej w ten sposób trochę kalorii. 



Składniki (na 4 porcje):

1 arkusz ciasta francuskiego
5 dużych fig
100 g koziego sera
5 orzechów włoskich
2 garście rukoli
sól morska
5 łyżek octu balsamicznego
2 łyżki miodu
1 łyżka oliwy z oliwek



Wykonanie:

Grzejemy piekarnik do temperatury 200ºC.

Do rondelka wlewamy ocet balsamiczny i miód. Redukujemy na małym ogniu do czasu, aż sos zgęstnieje i uzyska konsystencję kremu, pamiętając o tym, że po ostygnięciu sos zrobi się jeszcze gęstszy, dlatego uważajcie żeby nie zredukować go za mocno.

Figi myjemy, suszymy i kroimy w plastry. Kładziemy je na cieście francuskim. 



Zawijamy brzeg ciasta do środka. Posypujemy kawałkami koziego sera i orzechów. Skrapiamy owoce oliwą z oliwek i zredukowanym sosem, uważając żeby nie pomoczyć za bardzo ciasta. Posypujemy solą morską. 



Pieczemy przez 20 minut lub do czasu, aż wierzch tarty się zarumieni. Podajemy z rukolą.





Smacznego !!!

4 komentarze:

  1. świetnie wygląda bardzo lubię takie smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalne polacznie smaków. Bardzo mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię to połączenie 😄

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...