10 kwietnia 2014

Jajka faszerowane awokado

Tak się jakoś składa, że od dobrych kilku lat nie spędzam Świąt Wielkanocnych w Polsce i choć tutaj w Wielkim Tygodniu przygotowuje się wiele tradycyjnych potraw, nie są one jednak nawet trochę podobne do naszych wielkanocnych dań. W Hiszpanii Wielki Tydzień to przede wszystkim procesje, a jeśli chodzi o jedzenie to różnego rodzaju słodkości: torrijas, leche frita, rosquillas czy hojuelas oraz wszelkiego rodzaju dania z dorszem w roli głównej - najbardziej tradycyjne to potaje de vigilia, czyli coś w rodzaju gęstej zupy z dorszem, szpinakiem i ciecierzycą. Nie ma tutaj tradycji święcenia potraw, dzielenia się święconym jajkiem, czy lanego poniedziałku:(, i z reguły nie ma też jajek na świątecznym stole - chyba, że przypadkowo ktoś je przygotował tego dnia, dlatego aby poczuć trochę polskie święta, w tygodniu poprzedzającym Wielki Tydzień przygotowuję czasami faszerowane jajka lub piekę babkę. W tym roku zrobiłam faszerowane jajka z awokado i filetem z sardeli, z odrobiną soku z cytryny i oliwą z oliwek oraz nastawiłam zakwas na żurek. Oprócz wypróbowania przepisu na jajka z awokado, polecam też jajka faszerowane tuńczykiem i kaparami oraz zachęcam do śledzenia Smaku Hiszpanii na instagramie, gdzie postaram się umieścić zdjęcia z hiszpańskiego, a właściwie z katalońsko-kanaryjskiego Wielkiego Tygodnia:). 


Składniki (na 2 jajka):

2 jajka ugotowane na twardo
1/2 lub 1/4 (jeśli jest duże) awokado
1 filet z sardeli - anchoa (hiszp.)
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka soku z cytryny
sól i świeżo zmielony pieprz
szczypiorek

Wykonanie:

Ugotowane na twardo jajka kroimy wzdłuż na pół lub ścinamy ich czubki, aż dotrzemy do żółtka. Wyjmujemy delikatnie żółtka z białek i wkładamy je do miseczki. Dodajemy awokado, sok z cytryny, oliwę z oliwek oraz drobno pokrojone anchoa i szczypiorek. Rozdrabiamy wszystkie składniki widelcem, do uzyskania w miarę gładkiej pasty. Doprawiamy solą i pieprzem.


Wkładamy pastę do rękawa cukierniczego i wypełniamy nią białka jajek. Posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem.







Smacznego !!!

4 komentarze:

  1. Ooo, awokado w jajku jeszcze nie robiłam, natomiast odwrotnie - jajko zapiekane w awokado owszem! Kiedyś ugotowałam żurek z własnego zakwasu dla moich Hiszpanów i bardzo im smakował, mój mąż uwielbia! Miłych Świąt na Kanarach, my się wybieramy do Hong Kongu i już przygotowuję miejsce w żołądku :))!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to jeszcze nie robiłam jajka w awokado! Mój Hiszpan też bardzo lubi żurek, ale nie ośmieliłabym się go podać jego rodzicom - są za bardzo tradycyjni jeśli chodzi o jedzenie, no chyba, że dodam do żurku gofio:). Miłego pobytu w Hong Kongu!, jeszcze mnie tam nie było, ale domyślam się, że to bardzo ciekawe doświadczenie dla oczu i kubków smakowych:)

      Usuń
  2. Świetny pomysł na odświeżenie świątecznych jajek :-) mlask, mlask :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...