10 marca 2014

Sałatka buraczana z czerwoną fasolą, rukolą i kiwi

Guapo i guapa to dwa słowa - a właściwie jedno oznaczające ładny, przystojny (pierwsze w rodzaju męskim, a drugie w żeńskim) - których będąc w Hiszpanii nie sposób, choć raz, nie usłyszeć. Zwie się nimi - w różnych codziennych sytuacjach - wszystkie dzieci, dziewczyny, chłopaków, ale nie tylko....Kilka dni temu, robiąc zakupy w pobliskim markecie, usłyszałam młodą sprzedawczynię pracującą na stoisku rybnym zwracającą się do klienta: ''¿que te pongo, guapo?'', co w wolnym tłumaczeniu oznacza ''czego sobie życzysz, przystojniaku?''. Słysząc to, odwróciłam się żeby spojrzeć na tego guapo i gdy zobaczyłam zgarbionego, łysawego staruszka uśmiechnęłam się sama do siebie i pomyślałam: to jest właśnie Hiszpania. To bardzo zabawne i zarazem przyjemne, że takie zupełnie nieświadome, spontaniczne, często mechanicznie wypowiadane słowo, może wywołać - być może tylko chwilowe, ale jednak lepsze to niż nic - zadowolenie, poprawę humoru, czy uśmiech na naszej twarzy - jestem pewna, że wywołało to nie tylko uśmiech na mojej twarzy, lecz wpłynęło także pozytywnie na nastrój tego starszego pana:). 

Dzisiejsza sałatka, podobnie jak wypowiadane w Hiszpanii słowo guapo, powstała bardzo spontanicznie, podczas sprawdzania zawartości lodówki i szafek, niemniej jednak okazała się całkowitym sukcesem pobudzającym i w pełni zadowalającym moje kubki smakowe.


Składniki (na 1 porcję):

2 garście rukoli
2 buraki (upieczone lub ugotowane)
50 g fasoli azuki, pinto ... (waga suchej fasoli)
1 kiwi
3 orzechy włoskie

sos:

1 ząbek czosnku
1 cm kawałek świeżego imbiru
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka miodu
1 łyżka tahiny
szczypta soli

Wykonanie:

sos:

Do miseczki wkładamy starty na tarce ząbek czosnku oraz imbir. Dodajemy sok z cytryny, miód i tahinę; mieszamy. Następnie dodajemy oliwę i sól i dokładnie mieszamy do czasu, aż sos zgęstnieje.

Na dnie talerza lub miski kładziemy umytą i osuszoną rukolę. Buraki i kiwi kroimy w kostkę i wkładamy do miski. Dodajemy ugotowaną wcześniej fasolę oraz sos i dokładnie mieszamy. Składniki wymieszane z sosem kładziemy na rukoli i posypujemy kawałkami orzechów.




Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...