5 lutego 2014

Zupa z krewetkami, pieczarkami i zielonymi szparagami

Nie wiem jak Wy, ale ja powoli zaczynam już przywoływać wiosnę!:). Zakupiłam ogromny słoneczno żółty bukiet mimozy, która roztacza po całym mieszkaniu swój słodki miodowy zapach. Pomalutku zaczynam zastępować gęste i sycące zupy tymi lżejszymi, do których dodaję dużo zielonych warzyw. Do dzisiejszej zupy dodałam zielone szparagi, nie są one niestety z Hiszpanii, lecz według informacji na opakowaniu przyleciały samolotem prosto z Peru!:). Zazwyczaj staram się kupować produkty sezonowe i nie popieram konsumpcji ''świeżych'' warzyw, które przeleciały ponad 9500 km w samolotowej lodówce, by później znaleźć się na moim stole. Tym razem jednak postanowiłam złamać własne normy postępowania i otoczyć się wiosenną żółcią i zielenią, bo mam nadzieję, że dzięki temu wiosna pojawi się już wkrótce:)



Składniki (na 3 porcje):

800 ml bulionu warzywnego
300 g mrożonych krewetek
300 g zielonych szparagów
300 g pieczarek
opcjonalnie 2 marchewki z bulionu
2 łyżki posiekanej świeżej kolendry
2 zielone cebulki
2 ząbki czosnku
3 łyżki oliwy
szczypta płatków chili
sól, pieprz

Przygotowanie:

W dużym garnku grzejemy bulion. Cebulki dokładnie myjemy, siekamy i smażymy przez 2 minuty na 1 łyżce oliwy. Dodajemy umyte i pokrojone szparagi. Smażymy przez 5 minut. Przekładamy szparagi wraz z cebulką do garnka z bulionem.

Na tę samą patelnię wlewamy drugą łyżką oliwy. Dodajemy pieczarki, obrane i pokrojone w plasterki. Solimy i pieprzymy. Smażymy do zarumienienia i przekładamy je do garnka z bulionem i szparagami.

Wlewamy 3 łyżkę oliwy na patelnię i dodajemy pokrojony w plasterki czosnek. Po 2-3 minutach dodajemy, uprzednio rozmrożone i odsączone z wody, krewetki oraz szczyptę chili. Smażymy przez 2-3 minuty na dużym ogniu. Przekładamy krewetki do zupy, dodajemy pokrojoną marchewkę oraz posiekaną kolendrę i gotujemy jeszcze przez 5 minut.



Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Trafiłam przez przypadek i coś czuję, że zostane na dłużej. Szparagi i krewetki, a niech to - takiej kombinacji jeszcze nie próbowałam :) Pozdrowienia z Irlandii - Dagmara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Dagmaro!, zapraszam i pozdrawiam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...