22 stycznia 2014

Pieczone banany z kremowym serkiem i dulce de leche

Nigdy nie zapomnę smaku banoffee pie, ciasta które podjadałam namiętnie pracując w jednej z angielskich restauracji. Nie, że było to najlepsze banoffee pie na świecie, ale dlatego, że był to pierwszy raz dla moich kubków smakowych. Zachwyciło mnie to niezwykłe połączenie bananów z dulce de leche, i chociaż nie przepadam za śmietaną w tak doborowym towarzystwie nawet ona smakowała wybornie:).

Dzisiejszy przepis przypomina trochę banoffee pie. Składa się z 4 warstw: pieczone banany, masa serowo - jogurtowa z odrobiną wanilii, orzechy włoskie i na koniec dulce de leche:)



Składniki (na 2 porcje):

2 dojrzałe banany
50 g kremowego serka (np. philadelphia)
50 g jogurtu naturalnego, słodzonego
1 łyżeczka cukru waniliowego
2 orzechy włoskie 
2 łyżki dulce de leche

Przygotowanie:

Nagrzać piekarnik do 180ºC. Położyć banany ze skórką na blasze i piec przez 8 minut, po czym przewrócić je na drugą stronę i piec jeszcze przez 4 minuty lub do czasu, aż cała skórka zrobi się czarna. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

Serek wymieszać z jogurtem i cukrem waniliowym. 

Gdy banany ostygną, obrać je i widelcem rozgnieść ich miąższ. 

Na dnie szklanki lub miseczki wyłożyć banany, a na nich masę serową. Posypać kawałkami orzechów włoskich i polać dulce de leche.



Smacznego !!!

16 komentarzy:

  1. To najcudowniejsza rzecz jaką kiedykolwiek widziałam !
    Banany , kajmak i orzechy ... chcę to <3

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjny deser:) pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam to połączenie!
    Dziekuję,że zainspirowałaś mnie do zrobienia deseru.
    Już dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam Banoffe Pie, więc tego deseru muszę także spróbować :) Ślinka leci na sam widok, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś zdecydowanie dla mojego męża. Lubi i banany i kajmak :) Świetny pomysł na deser :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochane!, dziękuję:) Cieszę się, że spodobał Wam się ten deser:) Koniecznie dajcie znać czy smakował!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zauroczona tymi zdjęciami, taaakiiee są piękne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten deser na pewno by mi smakował, bo jestem wielbicielką bananów, a i dulce de leche też nie pogardzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc zachęcam do wypróbowania:)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. O tak, banan i dulce de leche to wspaniały duet:)

      Usuń
  10. Taki deser po obiedzie jest najlepszy, ciężkie ciasta, czy babki nie pasują, a takie coś każdy chętnie jeszcze szybciutko wciągnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą zgadzam Canette:), chociaż ciasta też nie odmówię:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...