27 stycznia 2014

Anyżowe pączki z dziurką

Rosquillas, czyli hiszpańskie ''niby'' pączki z dziurką - niby, bo nie zawierają drożdży ani nadzienia - przypominające kształtem amerykańskie doughnuty lub polskie oponki. Z pączkiem łączy je chyba tylko to, że smaży się je w głębokim tłuszczu oraz, że przygotowuje się je najczęściej w okresie karnawału. 

Jest wiele typów rosquillas oraz sposobów ich przygotowania. Te najbardziej znane to rosquillas de anís, aromatyzowane likierem anyżowym oraz rosquillas de vino, do których oprócz anyżu dodaje się słodkie wino, najczęściej typu moskatel. 



Składniki (na około 12 sztuk):

100 g cukru
40 ml oleju słonecznikowego
40 ml likieru anyżowego (u mnie anís del mono)
1 jajko
250 g mąki
8 g proszku do pieczenia
skórka otarta z 1/2 cytryny
olej do smażenia
opcjonalnie cukier, cynamon do obtoczenia

Przygotowanie:

Jajko ubijamy z cukrem. Dodajemy skórkę cytrynową, likier anyżowy oraz olej. Wszystko dokładnie mieszamy i następnie dodajemy - po trochu - przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Z powstałej masy, która powinna być dość miękka, formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego. Jeśli masa będzie się kleić, najlepiej posmarować ręce olejem - nie radzę dodawać mąki, bo rosquillas będą twarde.



Następnie z kulek formujemy oponki. Ja robiłam to w ten sposób: na blat posypany delikatnie mąką położyłam uformowane z masy kulki, w środek kulki wbiłam palec wskazujący i następnie kręcąc nim wokół własnej osi formowałam rosquillas.


Rosquillas smażymy w rozgrzanym oleju na złoty kolor i następnie wykładamy je na papierowe ręczniki. Opcjonalnie, jeszcze ciepłe rosquillas posypujemy cukrem lub cukrem z cynamonem.






Smacznego !!!

7 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...