11 grudnia 2013

Zupa z czerwonej soczewicy z pomidorami, papryką i ziemniakami

Jakie zupy lubicie? Te gęste z dużą ilością warzyw i odrobiną płynu, czy może te wodniste? Ja ostatnio najbardziej lubię te gęste z mnóstwem warzyw i niewielką ilością płynu, trochę podobne do hiszpańskiego potaje, do którego na początku mojego pobytu w tym kraju nie byłam za bardzo przekonana właśnie ze względu na to, że było ono dla mnie zbyt gęste. Byłam nim trochę rozczarowana i tęskniłam za wodnistą zupą pomidorową czy fasolową. Z czasem zaczęłam się do nich przyzwyczajać i teraz moje zupy bardzo je przypominają - są niesamowicie gęste- i takie właśnie  ostatnio najbardziej lubię:). 

Dziś przepis na rozgrzewającą zupę z czerwonej soczewicy z przecierem pomidorowym, czerwoną i zieloną papryką oraz ziemniakami - w sam raz na zimowy obiad.



Składniki (na 3 porcje):

600 ml bulionu warzywnego
400 ml przecieru pomidorowego (u mnie z puszki)
150 g czerwonej soczewicy (waga suchej soczewicy)
1 czerwona papryka
1 zielona papryka
2 ziemniaki (około 200g)
1/2 szklanki mrożonego groszku
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku
1/2 łyżeczki płatków chili (opcjonalnie)
sól i świeżo zmielony pieprz
2 łyżki oliwy

Przygotowanie:

Soczewicę umyć pod bieżącą wodą. Odstawić do odsączenia.

W garnku rozgrzać oliwę. Dodać posiekaną cebulę i czosnek. Smażyć do zeszklenia się cebuli i następnie dodać pokrojone papryki.



Po 5 minutach dodać przecier pomidorowy i soczewicę.



Dodać bulion warzywny i gotować do czasu, aż soczewica będzie miękka. Następnie wrzucić do garnka pokrojone w kostkę ziemniaki, groszek oraz paprykę w proszku i płatki chili.





Gotować przez około 20 minut lub do czasu, aż ziemniaki będą miękkie. Doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem.



Smacznego !!!

8 komentarzy:

  1. Ja lubię właśnie te gęste, sycące i rozgrzewające :) Twoje wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rodzaj ulubionej zupy zależy u mnie od pory roku: latem i wiosną wolę te lżejsze, zimą: gęste i rozgrzewające :) Twoja propozycja jest idealną zupą na chłodne popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam zupę - bardzo dobra, gęsta i pożywna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że smakowała:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. będę dzis robić podobną :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię przepisy krok po kroku, łacznie ze zdjęciami. Mimo, że tę zupę mam już opanowaną do perfekcji, fajnie się ogląda, szczególnie tak smakowite zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta zupa jest obłędna!! :) Uwielbiam ją!
    Za każdym razem smakuje trochę inaczej, bo troszkę zmieniam przepis - dodaję obowiązkowo świeżego pora, który duszę na maśle z odrobioną oliwy z oliwek razem z cebulą i czosnkiem, i często dodaję sok z pomidorów (o tej porze roku z dużą ilością pomidorów malinowych); czasami jem ze świeżą pietruszką i łyżką gęstej kwaśnej śmietany, a ostatnio wypróbowałam też z kaszą jaglaną - po prostu świetna!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...