5 listopada 2013

Modra kapusta z jabłkiem i rodzynkami.

Modra kapusta to chyba jedyna jadalna rzecz, za którą nigdy nie przepadałam, aż całkiem niedawno przeglądając - nie wiem już, który raz - książkę ''What Katie Ate. Recipes and other Bits & Bobs.'', natknęłam się na przepis na tę właśnie kapustę z dodatkiem jabłka, rodzynek i tymianku. Modra kapusta z tymi dodatkami, to - moim zdaniem - strzał w dziesiątkę:)




Składniki (2-3 porcje):

500 g modrej kapusty
1/2 jabłka (najlepiej kwaśnego)
1 łyżka rodzynek
30 g masła
15 g cukru
50 ml octu z białego wina
1 łyżka dżemu z czerwonych porzeczek lub powideł śliwkowych (w oryginalnym przepisie redcurrant jelly)
2 gałązki tymianku
1/2 łyżeczki soli morskiej
świeżo zmielony czarny pieprz



Przygotowanie:

Na patelnię włożyć masło, cukier, ocet, sól i 60 ml wody. Podgrzewać na małym ogniu do czasu, aż masło się rozpuści. Dodać posiekaną kapustę i wymieszać. Zagotować, zmniejszyć ogień i przykryć pokrywką. Dusić przez 1,5 - 2 godziny, mieszając od czasu do czasu i dolewając, w razie potrzeby, trochę wody.


Dodać starte na tarce jabłko (w tym przypadku jego połowę), rodzynki i dżem lub powidła. Przykryć pokrywką i dusić jeszcze przez 10-15 minut. Przed podaniem posypać tymiankiem i oprószyć świeżo zmielonym pieprzem.



Uwaga: w oryginalnym przepisie kapustę dusi się w piekarniku w temperaturze 180ºC.



Smacznego !!!

2 komentarze:

  1. Tradycyjna potrawa kuchni śląskiej.
    Ja tam ją lubię :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już ją lubię:) Pozdrawiam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...