7 sierpnia 2013

Maślane ciastka z gofio z cynamonem

O gofio -  mące z prażonych i następnie mielonych ziaren zbóż - pisałam już przy okazji przepisu na mus z gofio.

Dziś proponuję - muszę przyznać, że zaskakująco smaczne - maślane,  o jedwabistej teksturze i rozpływające się w ustach: ciastka z gofio z dodatkiem cynamonu.



Składniki:

160 g gofio (użyłam gofio z pszenicy)
95 g cukru pudru
95 g masła
1 małe jajko
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 łyżki cynamonu


Przygotowanie:

Jajko ubić z cukrem pudrem do czasu, aż masa zbieleje. Dodać kawałki miękkiego masła i ubijać do uzyskania jednolitego kremu. 


Następnie dodać uprzednio przesiane gofio i cynamon oraz proszek do pieczenia. Połączyć dokładnie wszystkie składniki.



Powstała masa jest bardzo plastyczna i jedwabista w dotyku.


Włożyć masę do pistoletu do ciastek lub szprycy i wybrać szablon (u mnie była to końcówka w kształcie gwiazdy - 3 strzały pistoletem na 1 ciastko).

Położyć ciastka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 160ºC, przez 12-15 minut. Po upieczeniu wyłożyć ciastka na kratkę i odstawić do wystygnięcia.






Źródło: na podstawie przepisu ze strony: mitoqueenlacocina.blogspot.com

Smacznego !!!

6 komentarzy:

  1. Świetne! Faktycznie zaskakująco dobre biorąc pod uwagę specyficzny smak gofio (używałam takiego z 10 zbóż - jest dość oryginalne... ;-) ) Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały:) Mnie też bardzo pozytywnie zaskoczył smak tych ciastek. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo dobry przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, cieszę się, że ciastka smakowały:) i dziękuję za komentarz, pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Pyszne ciasteczka,całość zrobiłam w Termomixie.
    Dałam mniej cukru więcej cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. gofio przywiozłam z kanarów prawie 9 miesięcy temu i wreszcie udało mi się coś smacznego z niego zrobić bardzo dobry przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...