1 maja 2013

Rulon z ciasta filo ze szpinakiem i serem

Dziś kolejny, obiecany, przepis (z niewielkimi zmianami) z książki: 'What Katie Ate. Recipes and other Bits & Bobs'. Tym razem, to rulon z ciasta filo ze szpinakiem, serem feta i serem ricotta oraz z orzeszkami piniowymi.

Podobnie jak w przypadku tej tarty, najlepszym dodatkiem do tej potrawy jest sos z jogurtu greckiego i ogórka, czyli tzw. tzatziki (przepis na sos też tutaj).


Składniki (na 2-3 porcje):

6 arkuszy ciasta filo
100 g sera feta
100 g sera ricotta
200 g świeżego szpinaku
1 łyżka oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku
1/2 cebuli
szczypiorek
1 jajko
25 g orzeszków piniowych
szczypta gałki muszkatołowej
garść posiekanej natki pietruszki (zastąpiłam posiekanym koperkiem)
50 g okruchów świeżego chleba
60 g masła
1 żółtko + kilka łyżek mleka
mak (zastąpiłam sezamem)

Sos z jogurtu greckiego i ogórka:

przepis tutaj

Przygotowanie:

Rozgrzać oliwę na patelni. Dodać posiekany ząbek czosnku, cebulę i szczypiorek. Smażyć przez 5 minut i następnie dodać, uprzednio umyty, szpinak.



Smażyć do zwiędnięcia szpinaku i odparowania wody.

Wyłożyć szpinak na sito i usunąć nadmiar wody przyciskając łyżką. Ostudzić, doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem.

Wrzucić orzeszki piniowe na suchą patelnię i prażyć przez 5 minut lub do zarumienienia.

Wrzucić do miski ser feta i ser ricotta. Dodać ostudzony i odsączony szpinak.



Następnie dodać jajko, orzeszki piniowe i gałkę muszkatołową.



Dodać okruchy chleba i posiekaną natkę pietruszki (u mnie koperek).



Przygotować 6 arkuszy ciasta filo. Rozpuścić masło.

Rozłożyć 1 arkusz ciasta filo. Posmarować go masłem. Położyć na nim 2 arkusz i posmarować go masłem. Położyć 3 arkusz i posmarować masłem.



Wymieszać dokładnie składniki farszu. Wyłożyć połowę farszu wzdłuż dłuższego boku arkusza, zostawiając 4-5 cm po obu stronach.



Zwijać ciasto z farszem w rulon zaginając krótsze boki arkusza, bez farszu, do środka.



Powtórzyć czynność z 3 następnymi arkuszami ciasta filo i z resztą farszu.

Roztrzepać żółtko z kilkoma łyżkami mleka. Posmarować nim rulony.

W oryginalnym przepisie rulony zostały połączone w okrąg. W mojej wersji było to trochę skomplikowane, bo miałam tylko 2 rulony (w oryginalnym przepisie, na 4 porcje, są 4), dlatego  zachowały one swój pierwotny, podłużny kształt.



Ułożyłam rulony blisko siebie i posmarowałam je mieszanką żółtka z mlekiem, żeby się skleiły. Na końcu posypałam je sezamem (w oryginalnym przepisie zostały posypane makiem).

Piec w temperaturze 200ºC przez 30-35 minut lub do zarumienienia się ciasta filo.

Podawać z sosem tzatziki.






Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...