10 sierpnia 2012

Katalońska sałatka z grillowanych warzyw

Escalivada (kat.) lub escalibada (hiszp.) to katalońska sałatka z upieczonych w popiole lub grillowanych warzyw, takich jak: papryka, bakłażan, cebula i czosnek.

Warzywa do sałatki upiekłam w piekarniku i następnie pokroiłam w długie wąskie paski, skropiłam oliwą z oliwek i posypałam solą.

Do zaprezentowania potrawy można użyć formy w kształcie cylindra, do której nakłada się warzywa (można też użyć szklanki lub filiżanki).

Po usunięciu formy, na wierzchu powstałego w ten sposób cylindra kładzie się plaster owczego sera lub sardelę. Całość następnie można podgrzać przez moment w piekarniku.


Składniki:

2 papryki
2 bakłażany
1 cebula
czosnek


Przygotowanie:

Umyć dokładnie warzywa, osuszyć i ułożyć je na blaszce. Naciąć w kilku miejscach bakłażany.

Piec w temperaturze 180º-200º przez około 60 minut.


Gdy warzywa ostygną obieramy je i usuwamy gniazda nasienne z papryk i bakłażanów.



Następnie kroimy paprykę i bakłażany w długie wąskie paski i skrapiamy oliwą z oliwek oraz posypujemy solą.


Potrawę prezentuje się często, jak już wcześniej wspomiałam, jako timbal de escalivada con queso de cabra czyli w postaci cylindra z plastrem sera owczego.

Dość popularne jest też podawanie escalivady na toście z sardelą czyli anchoa, oliwą z oliwek i czosnkiem.


Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...