14 marca 2012

Kurczak z warzywami w sosie curry

Danie to jest szybkie w przygotowaniu i jego skład zmienia się w zależności od tego jakie warzywa mam w lodówce, czy mam filety rybne czy filety z kurczaka i na jakie curry; żółte, czerwone lub zielone; mam ochotę. Potrawę tę serwuję najczęściej z kaszą kuskus i czasami z ryżem.

Danie to nie jest typowym daniem tajskim ale opiera się trochę na stylu tajlandzkich dań z curry, których sos przygotowuje się używając mleka kokosowego.



Składniki:

Warzywa:

Te, które akurat miałam w lodówce: czerwona i zielona papryka, cebula, 1 ząbek czosnku, zielona fasolka szparagowa, cukinia, brokuły i kapusta.


Filet z kurczaka
Pasta curry. Tym razem użyłam żółtej pasty curry.


Mleko kokosowe
Olej lub oliwa

Przygotowanie:

Na patelni, na oleju smażymy kawałki kurczaka.


Dodajemy pokrojoną cebulę i czosnek. Smażymy przez chwilę i następnie dodajemy warzywa pokrojone w paski lub w kostkę. Aby uniknąć rozgotowania się warzyw, najlepiej dodać najpierw warzywa twardsze i po kilku minutach te, które nie wymagają długiego gotowania.


W międzyczasie wymieszać pastę curry z kilkoma łyżkami mleka kokosowego i następnie wlać ją na patelnię i wymieszać z warzywami.



Gotować przez kilka minut, po czym dodać resztę mleka kokosowego i wymieszać.



Przykryć pokrywką i gotować na małym ogniu do momentu gdy warzywa będą miękkie i gdy na powierzchni pojawi się olej.





Podawać z kaszą kuskus lub z ryżem.


Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...